Nu ere höst :/

.. och jag sitter och kollar på So you think you can dance, och kan inte låta bli att avundas alla de som ens ställer upp(och faktiskt är duktiga). Vem skulle inte vilja stampa fötterna till de där rytmerna så hela golvet brakar? Shit vore jag 5 år gammal igen skulle jag lätt tjatat till mig danslektioner.
För då skulle jag bli bra. Eller ha chansen att bli skitduktig liksom. Skulle jag börja dansa nu skulle min stela diskbänk till kropp mest utföra diverse dunsar som mest skulle framkalla skratt och höjda ögonbryn.
Nä, ungefär som med sång. Att höra någon duktig sjunga är ju värsta vaniljen för örat.
Vem skulle inte vilja vara sångfågel? Finns ju kosing att tjäna! Men det går ju sällan längre än så, för de flesta. Bortsett från de som ställer upp i Idol, sjunger falskt och skyller på att de är nervösa eller förkylda och sen går och gråter i Jidhes famn för att juryn var så elak.
Men många av oss sjunger säkert för oss själva, eller "när ingen hör". Det gör jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0